wtorek, 7 sierpnia 2012

Zupa w 5 minut

Moje poszukiwania kulinarne prowadzą mnie często do tego, żeby jeszcze bardziej zainteresować się raw food. Jakbyśmy się nie oszukiwali najzdrowszymi gotowanymi frykasami, według mnie nigdy nie osiągniemy takiego poziomu wykorzystania składników odżywczych, jak przy spożywaniu surowego jedzenia - natura tak chciała, z naturą się nie dyskutuje!

Wiem, co to znaczy żyć kilka tygodni na surowym jedzeniu. I chwalę sobie ten stan. Jednak czasem brakuje mi czegoś, co ma konsystencję zmienioną pod wpływem obróbki termicznej. Chciałabym w przyszłości osiągnąć taką świadomość, która ukróci moje zachcianki, jednak na tę chwilę nie pozostaje nic innego jak redukowanie.

W chwilach słabości i tęsknoty z ciepłym posiłkiem służy mi, a i Wam posłużyć może, zupa, na którą przepis poniżej. Może nie w 5 minut, ale w 20 z pewnością, bo im krócej gotowane, tym lepiej.

Szybka zupa brokułowo-cukiniowa

- 300 ml wody filtrowanej (dość mało, bo lubię tę zupę naprawdę gęstą)
- 30 dag brokuła
- 40 dag cukinii
- średniej wielkości cebula
- 2 ząbki czosnku
- oliwa z oliwek (!!)
- pół łyżeczki cukru*
- cytryna
- bazylia
- sól himalajska
- pieprz czarny

Brokuła zalewamy 300 ml wody, dodajemy cukier i wstawiamy na gaz. Gotujemy pod przykryciem! W tym czasie posiekaną cebulę szklimy na patelni z oliwą z oliwek, pod koniec dodajemy do nich czosnek i po minucie zdejmujemy wszytko z ognia. Na tę samą patelnię wrzucamy pokrojoną w kostkę cukinię i smażymy na dużym ogniu - tak, żeby w jak najkrótszym czasie nabrała lekko złocistego koloru. Po czym wrzucamy cukinię i cebulę z czosnkiem do wody z brokułem. Przyprawiamy solą, pieprzem, sokiem w wyciśniętej cytryny i gotujemy tak razem przez 2 minuty. Zestawiamy z ognia i blendujemy - warzywa nie muszą być miękkie, bo blender i tak sobie z nimi poradzi. Dodajemy oliwę z oliwek oraz bazylię, ewentualnie resztę przypraw, których wcześniej było za mało.

Smacznego!
Agniecha





Oliwa z oliwek ma smak, za którym nie przepadam, jednak skomponowaną ze składnikami tej zupy - uwielbiam, dlatego wlewam jej tutaj niewyobrażalnie dużo. 

* Cukier nie jest używamy do smaku, dzięki niemu brokuł nie traci swojego soczyście-zielonego koloru. 

2 komentarze:

  1. Tak zwane - szybko i na temat. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. O, to mi się na pewno przyda w roku szkolnym. :) Idealne na zabicie głodu, a jakie zdrowe!

    OdpowiedzUsuń